Bamsefar

Bamsefar

måndag 26 april 2010

Baddag

ja idag har bamsefar tagit sig sitt första utedopp i älven och det var allt skönt tyckte han, paradisfia plaskade bara lite med handen i kanten och tyckte det var förbannat kallt! Men är väl så med gamla kärringar att det alltid är kallt och drar och sitta i drag det är farligt det! Idag har paradisfias blommor fått lite ny jord och det är dom säkert tacksamma över dom små liven har väl stått i samma jord och stampat i flera år nu...

Å tänk det har varit så tyst i paradiset i flera dagar nu det enda som hörs är fågelsång och grannen som kapar ved..inne i stuga lever vi i tystnad var och en går att sköta sin syssla och inte spilla massa tomma ord med se det passar paradisfia ypperligt. Var på kalas igår och inte ett ord sades på vaken dit eller hem resan paradisfia kunde i lugn och ro sitta där och stirra ut i ensamheten och förundras över vad fan folk gör och ibland slumra till och drömma sig bort till andra platser och fundera över livets stora gåta...

Ja Berta stina livet i ett kloster det skulle nog fan vara som klippt och skuret för paradisfia det tänk att alltid veta varje morgon vad man ska dra på kroppen för paltor samma svarta klänning och inte behöva fundera över frisyren heller utan på med doket och vira in stighelmer frisyren...å ingen mobil som stör en om det ena efter det andra...total tystnad det är nog fan inte dumt det!

Är så trött på dessa som ringer om det ena efter det andra som dom inte tror man kan vara utan idag rinde det en människa om nå pensionsfonder å sökte gubben å tänk människan blev så förvånad att han jobba....ja men sa paradisfia det gör väl dom flesta människor i detta land så jag förstår inte hur ni kan ringa massa gånger under en dag...sen bet jag i med att jag inte var ett dugg intresserad av deras tjänste så dom kunde plocka bort mitt telenr...

Nu ska paradisfia ta och titta över sin släktforskning igen och se om jag kommer nå längre eller om jag får ta mitt arbete och traska ner till grannfarbrorn på ett besök men har hört att han är lite speciell och en enstöring så vi får väl se hur det besöket går...

1 kommentar:

  1. Men har ni så tyst o skönt fia *S*.. så underbart. =)
    Ja nog vore det skönt att slippa det där med dom jävla kläderna varje dag.

    SvaraRadera