Bamsefar

Bamsefar

fredag 2 oktober 2009

Snuva

i paradiset! Tvi och usch...men paradisfia är bättre idag än igår då trodde paradisfia att det snart var dags att lämna in, 40graders feber och ont över allt...men nu ska paradisfia erkänna att jag var förbannat bortskämd igår. Jo för älskade lilla gubben åkte in på affären när han slutat jobba och hade handlat en hel påse med saker till gnällfia, tidningar, halstabletter, godis, dricka...å så kokade han köttsoppa till paradisfia och serverade den in i soffan så paradisfia behövde inte röra en fena...å så ringde han hem två gånger igår och frågade hur jag mådde! Å det har han gjort idag med så paradisfia ska inte klaga nå på gubben inte. Å vi har inte skrivit någon försäkring eller testamente så det är det han väntar på :) jo paradisfia har skrivit å allt jag har tillfaller mina små så paradiafia behöver inte oroa sig att bli ihjälslagen och utdragen i skogen och eldad för den sakens skull. Å gubben är så blödig så jag tror inte han klarar av det heller.....

Idag har paradisfia och bamsefar en riktig inne dag...har bara gjort två kissrundor och bamsefar ligger nu på rygg med benen rakt upp och sover så det dånar i stugan :)
paradisfia skulle allt ha börjat packa sina saker i kartonger men sån ork har jag icke idag...är bara några få dagar kvar nu! Får nyckeln på måndag kl 10:30..då vi skriver det sista papperet på banken...herregud vad papper det är i detta samhälle för allt. Är då tur inte paradisfia fick ett pappersjobb för då hade det inte hänt mycket...

Å tänk nu har det varit så kallt inatt att det var vitt ute på backen :) härliga underbara höst!!!!

1 kommentar:

  1. Nej försäkring får man passa sig för att skriva fia.. då kan det gå illa.. är väl tur man inte är värd nå..

    SvaraRadera